Ten blog

europa / europe  >>  bornholm 2003 >>  stralsund

Bornholm 2003

kolejna nocka w porcie / another night in the port

gm
Niemcy - Stralsund
27.09.2003
896 km

Tu już nie dało się nic wykombinować, więc czekała nas kolejna nocka w mieście.
Na dworcu nie miałam ochoty siedzieć, więc schowaliśmy plecaki do skrytki i poszliśmy połazić po mieście. Byliśmy na rynku, gdzie wszystkie budynki były pięknie podświetlone. Super to wyglądało, bo na Alter Markt jest wiele ładnych domków, a szczególnie rzuca się w oczy ratusz. Takiego ratusza jeszcze nigdy nie widziałam.
Dalej port z żaglówkami.
I jeszcze podnoszony most. Niezły hektar był do niego, ale warto było iść, bo akurat przepływała żaglówka. Most został podniesiony, razem z torami kolejowymi ;)
I tym sposobem zobaczyliśmy chyba wszystko, co było w mieście do zobaczenia. Na dalsze łażenie już nie było sił, zimno okropnie, a i pora odjazdu pociągu już się zbliżała. Na szczęście, gdy dotarliśmy na dworzec, pociąg już stał, więc się do niego od razu władowaliśmy.

There

Podróż do Ahlbeck była kombinowana, najpierw do Greifswaldu, tam półtorej godziny czekania na kolejny pociąg, no ale już przynajmniej ciepło było.
Czepiały się nas jakieś smarkacze, ciężko było zrozumieć, o co im chodzi. Miałam już dość słuchania niemieckiego, chciałam już się wreszcie w Polsce znaleźć, mimo, że tu czysto i ładnie.
Jeszcze tylko coś słodkiego za ostatnie euro i idziemy pieszo do domu :)