Ten blog
Ten blog
 
 
 
 

 europa / europe  >>  amsterdam 2014 >>  schiphol


Amsterdam 2014


pada... / it's raining...

nl
Holandia - Schiphol
7.04.2014
829 km

Na
trochę do wyjścia się idzie, więc trzeba to też później wziąć pod uwagę.
Bilet na pociąg kupuje się w automacie. Nie można zapłacić gotówką, a za płatność Mastercardem lub Visą pobierana jest opłata 0,50€. Sam bilet kosztuje 4€. Ale trudno, jakoś nie chce mi się szukać kasy.
Trochę się rozglądam, ale brakuje mi tu tablicy z odjazdami pociągów (może była, a ja nie zauważyłam). Są za to tablice z odlotami i przylotami samolotów. Dopiero przy wejściach na perony są informacje, co odjeżdża dokąd. Znajduję Amsterdam Centraal i schodzę na dół (przy wejściu na peron trzeba skasować bilet). Na peronie nic o Amsterdamie się nie wyświetla, pytam jakiejś pani, pani sprawdza w telefonie, za kilka minut jest intercity. Pytam, czy mogę jechać na taki normalny bilet intercity, mogę. Po przygodzie we Włoszech gdy słyszę intercity od razu zapala mi się czerwona lampka. No ale potem dopytałam Koena, okazuje się, że faktycznie można. Gdy jest jakiś szybszy pociąg z dodatkowymi opłatami, to ponoć jest to wyświetlane na tablicy. Ale nie sprawdziłam.

It takes some time to get to the exit at
it's important when you departure.
The ticket for the train you can buy in a ticket machine. You can't pay with cash and to pay with Mastercard or Visa they take 0,50€ additionally.The ticket costs 4€. But, well, I don't feel like looking for a customer service now.
I look around, but there's no trains timetable. Maybe it was somewhere but I couldn't find it. Well, there are airplanes timetables. Barely by entrances to platforms there is info which train goes where. I find Amsterdam Centraal and go down (before you must validate the ticket). At the platform there's no info about Centraal, I ask a lady, she cheques in her phone, in a few minutes there's intercity. I ask if I can take intercity with such a normal ticket, I can. After an adventure in Italy I have doubts when I hear intercity. But then I asked Koen, it came out that in fact it's possible. When there's a faster train which requires additional costs, it's written on board. But I didn't cheque it.